Thursday, June 16, 2011

nak jadi aku jugak

bila duduk sensorg ni
tetiba aku teringat...sessi perbualan yang pernah terjadi....

A: aku dapat penat kerja sinilah....dah 4 tahun kat sini..bosan dgn environment...aku nak tukar kerja..boleh tak?
B: loh ngapain kamu...capet sudah? kan udah bagus positionnya kamu di sana tuhhhh??
A: capek dgn invironment....aku dapat intebiu baru..takut nak pegi
B: la..knape pulak takut..tadi kate bosan?
A: takut nak g intebiu..lama tak g intebiu.....aku dah bosan duduk sini asik meeting je..
B: post ko sama ke?
A: semua up sket...aku kalo boleh nak jadi TUKANG KEBUN la....
B: try jela....sape tau rezeki ko....sblom tu try ko tanya dulu mane-mane PAKCIK GARDENER...pakck dah bosan tak? pakcik nak jadi ape...pakcik nak tuka post dgn saya tak?
A: erk..entahla..
B:kadang kita ni..dalam hidup..jangan lupa pandang ke bawah....sebab dalam sesetengah keadaan dengan memandang ke bawah kita akan jadi lebih bersyukur...lebih menghargai kehidupan...lebih bijak membuat keputusan..percaya pada rezeki dari Allah...kalau betul mmg hak ko..insyaAllah..yang penting cuba..usaha...tak semua org dapat benda bergolek depan mate....kalau rasa tak de 'clue' ape nak pilih...buat solat istikharah malam..mintak di tunjukkan jalan....aku ni..seronok dengar kawan jadi manusia gemilang...manusia cemerlang...nak join macam tak padan...sekadar mampu mendoakan & memerhati dari kejauhan..sekadar pemerhati...
A: weh ko ni..patut tukar statusla...bukan SURI RUMAH...busineswoman..advisor....aku dah lama kejar status yang ko pegang tu..tapi kau yang dapat dulu...bosan..
B: hahahha...ko silap...aku ni banyak title...kejap aku jadi bibik, kejap aku jadi cooker, kejap aku jadi cleaner, kejap aku jadi cikgu tadika, kejap aku jadi budak-budak, kejap aku jadi advisor laki aku...semua aku conquer..aku sapu semua..belajar dari semua....hehehe
A: tamak la ko...semua ko nak ....tamak!
B: (^_^)


kekadang mungkin bila terlalu selesa dengan kedudukan kite, kita jadi bosan...lantas kita mula berfikir...alangkah seronoknya jadi orang ni..bestnya kalau dapat jadi orang tu...mungkinla...tapi macam mane kalu kite yang dah biase 'senang' duduk di tempat orang yang kita nak jadi tu....kiter boleh bertukar tempat seketika....mampukah kita harungi ape yg kita nampak indah di depan mate.....atau realitinya lebih perit untuk di terima....

benarlah dipesan orang bijak pandai....jangan asik memandang ke atas, hingga bisa menjadi alpa....selalulah memandang ke bawah...agar rasa syukur sentiasa wujud dalam diri kita.....

bila aku renungkan....mungkin Allah nak tunjuk kat aku...berhati-hati bile berkate....syukur dengan apa yang kita ada....

tapikan....serius....kalau diberikan peluang bertukar tempat....aku tak nak jadi sesiapa...aku nak jadi aku jugak!
cuma mungkin perlu di modified sikit skru & wayar dalam badan....supaya:-
1) dapat dikurangkan sedikit juara title M yang ada...
2) rajin terus berusaha untuk biz chocolate & cake aku untuk lebih maju...


'

No comments:

Post a Comment