Sunday, December 6, 2009

Aku Derk kan je la.....

kawan,
aku nak gelak pun ade gaks nie...
ade yang kate aku mula menulis sebab nak publisiti...
nak raih simpati...
amboi....bercakap sesedap je hati....


kawan,
tapi bukan style aku nak berlawan cakap kes macam ni...
baik aku diam, senyum dan terus tersenyum lagi....
aku menulis sekadar berkongsi cebisan pengalaman diri...
meluah cetusan rasa ikhlas dari hati...


kawan,
loh kok zaman cyber ni pun masin ada kes yang suka 'jaki'....
udah-udahler tu..
rentikan tabiat yang tak elok untuk kesihatan diri ni....
usia kita entahkan panjang entahkan pendek di dunia fana ni....
janganlah kite beratkan yang tak sepatutnya di bawa 'ke sana' nanti...


kawan,
ada yang kata
kadang aku ni berlagak alim...tapi kadang macam orang tak ingat diri...
wahai kawan..hehehe...salah ke kite berhibur hati????
asalkan tak melalaikan kita dari amalan wajib setiap hari...
pasangkan niat yang betul pada setiap tindakan diri...
setiap masa belajar dari kesilapan dan khilaf diri sendiri...
muhasabah diri biler bersendiri...
letakkan akal di hadapan emosi...
tak salahkan??? andai aku tergelak dan berhibur sesekali?????


kawan,
sebab itulah islam meletakkan 'wasatiah' dalam kehidupan untuk kita sebagai manusia jalani....
bersederhanalah kita dalam setiap apa yang kita buat kini...


kawan,
bukan aku bising bukan aku membebel nih...
sekadar menyuara cetusan hati....
andai terkasar kata, menusuk ke hati...
sepuluh jari aku susuni...


kawan,
aku mintak maaf yerk ikhlas dari hati...
jangan takut..tak sedikit pun aku simpan di hati...
apatah lagi berkecil hati....
sebab aku anggap mungkin.....
kau belum mengenali siapa diriku ini.... ;-)
PEACE NO WAR BABEH!!!!!

ASSALAM'MUALAIKUM..................

1 comment:

  1. biaselah..manusia mmg begitu..selagi namanya manusia selagi tulah kite diuji

    ReplyDelete