Thursday, December 3, 2009

AKU BIO KAN jERK.....

sunyi...anak-anak lena dalam kepenatan bermain..puas aku pujuk mata tido...erm..tak mau gak...cheh kalau tak bleh tido jap!! huhuhu....
Lantas aku bangun hidupkan pc..hadapkan internet....entah kenapa semenjak dua menjak ni tergerak hati nak menulis kat blog nih..
hehehe..aisemen!!!!!!!!
Ketinggalan la lu minah!!!!!!!!!!!!!(kate aku dalam hati....kuikuikui)
ketinggalan ke aku ni?
entahlah...mungkin faktor masa dan persekitaran menjadi penyebab situasi nih?????????
dulu aku memang suka surf internet..tapi sekadar membaca blog rakan-rakan untuk mengetahui perkembangan mereka...juga berchating dengan kawan-kawan lama aku nih...
entah sekarang nih baru tergerak hati menulis di blog sendiri...
mungkin sebagai kenangan dari aku untuk anak-anak suatu hari nanti....
dulu...hidup aku macam robot yang di pasang kunci..
bangon pagi kena pegi keje hari-hari...
hadapkan muka-muka poyo dalam tren tiap-tiap pagi...
mulakan keje jam 8.30 pagi...
buka fail buat kerja yang tak pernah nak habis sampai bila aku tak pasti....
layan kerenah segala macam client yang konon bergelar 'director company'....
balik dalam kepenatan menyelubungi diri...
hadapkan lagi muka yang poyo dalam tren tapi masa petang plak kali nih...
malam menidurkan diri..
dan esok pagi bila alarm berbunyi...
bermulalah aktiviti yang sama setiap hari...
tiada yang menarik selain...
bangon pagi..pegi kerja..balik kepenatan..tido..dan bangon kerja lagi...
dan sekali sekala aku larikan diri ke kampung untuk merehatkan diri...
kini aku telah merehatkan diri seketika dari rutin yang membosankan ini..
semenjak abang menerima usulku untuk bergelar 'FULL TIME HOUSEWIFE" sekarang nih...
dari aku melayan kerenah boss & client yang selalu menyesakkan minda & diri..
aku bertukar profession diri kini...
erm..baik aku layan anak-anak sendiri...
ramai yang bertanya dan berkata kepada diri ini...
tak rugi ke penat blajo tinggi-tinggi, last-last mengadap dapo & anak-anak sepanjang masa tiap hari...
aku tak kuasa nak menjawab soalan nih....
takut nanti di salah tafsir sombong atau takbur pulak nanti...
aku belajo bukan untuk mencari kerja atau pangkat yang tinggi ...
aku belajo untuk kepuasan diri...
aku blajo untuk jadi orang bijak jika di izin Ilahi...
aku blajo untuk jadi contoh yang terbaik untuk anak-anak ikuti..Insya Allah....
takpelah wahai umat manusia..cakap jelah ape yang terdetik di hati...
katalah ape yang meluncur di bibir tu nanti...
Insya Allah akan aku sambut dengan senyuman terukir di muka aku yang comel ni...;) comel ker???? kuikuikui....
sampai bila aku mau merehatkan diri???...
biarlah masa yang jadi penentu nanti....
kerana aku yakin, rezeki datang hanya dari Allah jua untuk kita semua nikmati....
selagi suami merestui dan mengizinkan tindakan ini...
aku yakin pasti keberkatan Ilahi kaan mengiringi.....
Insya Allah..amin...

No comments:

Post a Comment