Saturday, October 6, 2012

::: Mak & Abah :::


Ini ialah mak & abah aku..
Alhamdulillah...aku bersyukur..anak2 aku diberikan kesempatan mengenali atuk & nenek mereka...
Masih cantik & jelita lagi hensem kan??? kan??
tengoklah anak nya...kikikiki...yarksss...perasan gak aku ni ek...
hehehe..no..no..no..juz jokin' part aku tu..
Ni pic mase raya aidilfitri bulan 8 2012 tori...kebetulan turn raya Muar dulu...
dapatla amik pic mak & abah sblom tetamu datang...hehehe

[maaf..aku terpaksa edit sikit..sbb ni pic dari henpon kakak...]
hari-hari biasa mak & abah
menghabiskan usia emas mereka bersama...
ramai kate..abah seorang yang garang...iye...betul..garang....tapi bila
dengan mak...otomatik...mak jadi keutamaan abah..
apa saja makanan yang ade..
"bgi mak makan dulu..." lepas mak rs baru abah akan makan..
pernah kalau balik kampung...susu anlene stok dah habis...
"abah punya tak payah buat...buat untuk mak je..."
bukan skali dialog ni aku dengar...dah bnykkali klu kbtulan aku balik stok kat umah dah abis..
kang dah beli..barulah dia pun tumpang minum..

kasih seorang suami yek...
sebab tula mungkin...dalam diri seorang anak yang belum berkahwin
lelaki yang di idaminya..mesti ade sikit macam bapak kan?
lagipun aku rasa dalam hidup seorang anak...tanpa sebab kukuh
abah mereka takkan melukakan hati mereka...

inilah nenek & atok kesayangan insyirah & iman
[lagipun nenek & atok jelah insyirah & iman ade..tok wan..ummi pun tak sempat kenal..sbb kate ayah
tok wan meninggal masa ayah berumur 19tahun...tok'ki pula baru menyusul ramadhan yang lepas..
al-fatihah untuk arwah tok'ki & tok wan..Saadiah binti jusoh & Mustaffa bin jusoh]
kalau lama sket tak balik kampung..
diaorg akan ingtkan...
boleh saya nak pergi umah atok & nenek ke?
atok & nenek pun skrg...
kalau telipon sekejap jek cakap dgn aku,,
yang di tanya budak dua orang tu pun..
tah ape yg dibualkan ..
aku biarkan je...

rasanya...klu omputih bangga dgn romeo & juliet mereka...
alhamdulillah...saya bersyukur dgn kisah mak & abah saya...
cinta sejati...(^_^)
bukan setakat senang malah susah & dalam kekurangan di tempuhi bersama

kadang...aku saje je..ajak mak duduk umah aku jap..tukar angin..
tapi yelah...mane sama..
die dah biase berbual bersama..bila sorang takde depan mate...pasti lain rasanya...

Ya Allah...kau kurniakanlah mak & abah kesihatan yang baik, umur yang bermanfaat, rezeki yang berkat & murah..
panjangkan lah umur mereka agar kami dapat trus mengisi & menemani usia emas mereka..sayangilah & jagalah mereka
sebagaimana mereka mengasihi & menyayangi aku ms kecik dulu...
aamiin aamiin Ya Rabbal'alaamiin..

hm....tetiba jadi rindu masakan mak & gurauan sempoi abah...


No comments:

Post a Comment