Thursday, July 28, 2011

laman muka buku

as salam....

bape kali aku tulis..aku padam....
aku tulis.....aku padam...
aku tulis...aku padam....
tak tau ape yang patut aku tuliskan kat entry ni

percayalah ape yg aku share atau post kat dinding laman muka buku aku
tiada satu pun tertuju kepada sesiapa...jauh sekali dari fikiran....kerana ianya bukan!
ape yang aku share...untuk rujukan diri..sebabnya... aku suka dgn artikel / lagu yg aku post & share
mungkin secara kebetulan tapi percayalah tiada di tujukan buat sesiapa....

siapalah aku nak tujukan kepada sesiapa...
banyak lagi kekurangan & ruang kosong dalam diri ini....
malah aku masih ingat pesanan tuan pengarah matrikulasi melaka dulu...
"berhati-hati bila menuding jari.....bila satu jaring kita tuding ke arah orang....
lagi yang empat menuding pulak ke arah kita"
itu aku pegang sampai kini....insyaAllah buat pegangan seblom tersasul kata nnti....

aku buat untuk aku ,peringatan atau muhasabah tuk diri sendri...
juga untuk sesiapa yang sudi membaca
bukan kah mudah mencari jika aku ingin mencari
bukan kah mudah jika di dinding sendiri berbanding mencari sumber ilmu yang ibaratnya seperti lautan tak bertepi sekarang ni.....
boleh jika nak berkongsi...sila la
bahan ilmu bukan kah elok kalau di sebarkan


takpelah...aku masih di sini...
tersenyum dan pegun di sini....

sesungguhnya ia bukanlah untuk di sukai atau di puji...
apatah lagi minta di caci atau di kata
cuma mengisi kekosongan diri...berkongsi pada yang sudi....

marilah bersama kita muhasabah diri...
bersihkan hati...
bersangka baik...
maaf memaafi
semoga pintu ramadhan yang bakal terbuka tak lama lagi
membawa seribu rahmat & keberkatan untuk kita
juga semoga ramadhan kali ini bukan yg terakhir untuk kita....
amiin. amiin . amiin Ya Rabbal'Alamin.

No comments:

Post a Comment